Laatste Bericht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tandartsen Dispuut Olifant - WaarBenJij.nu Laatste Bericht - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Tandartsen Dispuut Olifant - WaarBenJij.nu

Laatste Bericht

Door: John &Geert

Blijf op de hoogte en volg Tandartsen

13 Juni 2008 | Zuid-Afrika, Pretoria

Vrijdag de 13de en dan de laatste werkdag. Je zou denken dat is vragen om problemen. Integendeel, even wat feiten en getallen. We hebben in totaliteit 3000 km gereden, ongeveer 400 ballonen uitgedeeld en dus bijna evenzoveel kinderen behandeld.Daarnaast nog enkele tientallen volwassenen op de kliniek behandeld. Elke werkdag om 6.15 opstaan zodat we om 7.30 uur op de kliniek waren. Je kunt je voorstellen dat je dan na een dag werken om 9 uur 's-avonds als een blok in slaap valt. We heebn prima kunnen samenwerken met de assistente Dimakatsu en Jay. Veel lol gehad en gelachen. Dat werkt alleen maar sfeer verhogend en is goed voor de motivatie.Het is een hele byzondere ervaring geweest die we zeker kunnen aanbevelen aan onze collegae. Het is erg leerzaam om te zien hoe je met redelijk beperkte middelen toch veel kan bereiken. Dit geld uiteraard ook voor het hele Elandsdoorn-project.
Van de week hebben we bij Hugo en Liesje Tempelman de voetbalwedstijd Ned-Italie gezien en vanavond zijn we uitgenodigd bij de nederlandse ambassadeur thuis om op zijn residentie in Pretoria, samen met Hugo en Liesje en nog andere genodigden de wedstrijd Ned-Frankrijk te volgen. Morgen op advies van Hugo het Apartsheidsmuseum nog bezoeken om vervolgens om 23.30 uur te terugreis te aanvaarden. Hopenlijk hebben jullie allen genoten van de foto's en verhalen; bijgevoegd nog enige plaatjes.
gr Geert en John

• 13 Juni 2008 - 12:16

Janneke:

Mooi wat jullie daar gedaan hebben, zou het ook aan iedereen aan willen raden een keer te doen. Wat een eer om uitgenodigd te worden bij de ambassadeur thuis. Nu nog hopen dat ze winnen! Tot maandag, groetjes uit Nijmegen

• 13 Juni 2008 - 12:35

Chris:

Veel plezier vanavond en jullie beiden een veilige terugreis gewenst.

• 14 Juni 2008 - 06:25

Monique:

Zaterdagochtend 14.06, volgens mij hebben jullie een heel gezellige voetbalavond gehad. Het resultaat was ernaar. Nog een fijne dag vandaag en een goede reis naar huis. Dank voor jullie berichtgeving met foto's en video's. Ik vond het erg leuk om over jullie schouder mee te lezen en te kijken. groetjes Monique.

• 16 Juni 2008 - 11:06

Ludo:

Ben zeer onder de indruk.Goede actie van jullie.