10 mrt 2013, Elandsdoorn - Reisverslag uit Elandsdoorn, Zuid-Afrika van Tandartsen Dispuut Olifant - WaarBenJij.nu 10 mrt 2013, Elandsdoorn - Reisverslag uit Elandsdoorn, Zuid-Afrika van Tandartsen Dispuut Olifant - WaarBenJij.nu

10 mrt 2013, Elandsdoorn

Door: John

Blijf op de hoogte en volg Tandartsen

12 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Elandsdoorn

Na een paar enerverende maar leuke dagen in Kaapstad , zijn Hans Kools en ik op zondagochtend doorgevlogen naar Johannesburg. Ik herkende veel in de omgeving, ondanks dat het 5 jaar geleden was dat ik er gewerkt had. Vandaag de hele dag op de kliniek geweest. We zijn om 8 uur begonnen met werken. Tussendoor hebben we van 11 tot half 2 een opening bij Hugo meegegmaakt van een soort e-learning , after-school education center. Met zang en dans werd de boel geopend. Indrukwekkend om te zien hoe vrolijk die mensen kunnen zijn ondanks hun armoede.
Het werken als tandarts gingen Hans en ik goed af. We hebben een hele doos handschoenen opgemaakt.Dat betekent dat je ongeveer 50 mensen geholpen hebt. Het werk bestaat voornamelijk uit trekken van tanden en kiezen, schoonmaken en incidenteel een vulling. De mensen zitten de hele dag te wachten totdat ze geholpen worden.
Vandaag gaan we een schooltje in de buurt aandoen om daar de kinderen te controleren en behandelen.